تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/03/09 - 12:17
کد خبر: 200888

جزئیات جدید دور جدید عتبات دانشگاهیان تشریح شد؛

آغاز ثبت‌نام اعزام از فردا/ امتیاز ویژه برای دانشجویان مشمول نظام وظیفه/ وام 1/5 میلیونی برای اعزام هوایی

آغاز ثبت‌نام اعزام از فردا/ امتیاز ویژه برای دانشجویان مشمول نظام وظیفه/ وام 1/5 میلیونی برای اعزام هوایی

دانشجویان متأهل می‌توانند در سفر به عتبات 2 نفر از فرزندان خود را به همراه داشته باشند. همچنین برای این دوره در نظر داریم با توجه به رضایتی که از دوره قبل به وجود آمده تعداد بیشتری را از دانشجویان دختر مجرد در سفر به عتبات اعزام کنیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز در نشست خبری که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد، با اشاره به اعزام های دورجدید دانشجویان به عراق گفت: ثبت‌نام برای این دوره از فردا آغاز می‌شود و 29 خرداد نیز از بین کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند قرعه‌کشی خواهد شد تا لیست افرادی که قرار است اعزام شوند و همچنین ذخیره‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: در دور قبل 280 کاروان اعزام شد که با توجه به استقبال زیادی که امسال وجود دارد برای این دوره 330 کاروان پیش‌بینی شده است.  اعزام‌ها از اول مرداد آغاز خواهد شد و تا 8 آبان به مدت 3 ماه و 8 روز ادامه خواهد داشت.

فقیهی افزود: در این دوره 199 کاروان به صورت هوایی و 131 کاروان نیز به صورت زمینی اعزام خواهند شد.

فقیهی با اشاره به امتیاز ویژه برای دانشجویان مشمول برای خروج از کشور گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان با همکاری سازمان نظام وظیفه کشور، اخذ مجوز خروج از کشور را تقبل کرده است و دیگر نیاز نیست دانشجویان به سازمان نظام وظیفه وثیقه ای ارایه دهند.

فقیهی عنوان کرد: تمامی کاروان‌ها با روحانی اعزام می‌شوند و برای این دوره بعد از سفر زیارتی به عتبات عالیات یک سفر دو روزه به شهر مقدس قم و دیدار حضرت آیت‌الله جوادی آملی پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با هماهنگی که با بانک ملت صورت گرفته به کسانی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان و به افرادی که به صورت زمینی اعزام می‌شوند یک  میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.

فقیهی در ادامه با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: دوره چهاردهم از 5 بهمن 94 شروع شد و تا 9 اردیبهشت 95 ادامه داشت.

وی افزود: در این دوره 280 کاروان از دانشگاهیان در قالب پسران و دختران مجرد، متاهلین و اساتید به عتبات اعزام شدند.

فقیهی خاطرنشان کرد: در این دوره 90 برنامه متنوع در کنار قبر حر برگزار شد و تمامی کاروان‌ها به زیارت مرقد حر رفتند. همچنین در شهر نجف از بیت امام و بیت آیت‌الله حکیم دیدار کردند.

وی همچنین درباره وام بانکی دوره گذشته نیز گفت: در دوره قبل به بیش از 5 هزار نفر از دانشگاهیان با همکاری بانک ملت وام یک میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت شد.

فقیهی ادامه داد: در دوره چهاردهم اعزام دانشگاهیان به عتبات در حدود 3 هزار نفر از اعزام‌شدگان در مسابقات فرهنگی کتبی شرکت کردند. همچنین 6 کاروان برای اولین بار در تعطیلات نوروز به عتبات اعزام شدند که در کل در دوره چهاردهم 11 هزار و 700 نفر از دانشگاهیان در سفر به عتبات شرکت داشتند.

وی با بیان این مطلب که "در پایان دوره چهاردهم از دانشگاهیانی که به عتبات اعزام شده بودند نظرسنجی شد" افزود: در همین راستا 74 درصد از آنها اعلام کردند که برای اولین بار است که به عتبات سفر کردند. 60 درصد از اعزام‌شدگان دانشجوی در حال تحصیل و 33 درصد نیز دانشجوی شاغل بودند.

فقیهی اظهار داشت: بیش از 56 درصد از افرادی که در دوره قبل به عتبات اعزام شدند بین 18 تا 26 سال داشتند که این نشان می‌دهد اکثر اعزام‌شدگان جوان بودند و در کل همه اعزام‌شدگان از این سفر اعلام رضایت کردند.

فقیهی تاکید کرد: دانشجویان متأهل می‌توانند در سفر به عتبات 2 نفر از فرزندان خود را به همراه داشته باشند. همچنین برای این دوره در نظر داریم با توجه به رضایتی که از دوره قبل به وجود آمده تعداد بیشتری را از دانشجویان دختر مجرد در سفر به عتبات اعزام کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: فعلا برای اعزام دانشگاهیان به سوریه با توجه به شرایط موجود برنامه‌ای نداریم و امیدواریم با بازگشت امنیت به کشور سوریه هر چه زودتر شاهد اعزام دانشگاهیان به این کشور باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top